BLACK HORSE ,MPM DIAIBKAN..

Alor Setar, 27 hb Piala Liga Futsall Kolej Universiti Insaniah yang bermula semalam menyaksikan 32 pasukan berentap merebut gelaran juara dengan 8 pasukan berjaya melayakkan diri ke pusingan suku akhir yang akan bersambung minggu depan.

Perlawanan tumpuan yang membabitkan pasukan Black Horse dan Stasab  membuktikan status pasukan bukan pilihan bukan alasan untuk melakarkan kemenangan.

Semalam, pasukan Black Horse yang diperkuatkan dengan ramai pemain yang mewakili K.U.I.N dan ditambah sengat di bahagian serangan dengan sentuhan seorang penyerang liga perdana  Malaysia terpaksa akur dengan kekalahan 0-1 setelah tumbang di tangan Stasab seawal pusingan pertama.

Kekalahan tersebut menyaksikan Black Horse selaku pasukan pilihan untuk menjuarai pertandingan kali ini tersingkir kerana format pertandingan kali ini ialah kalah mati.

Turun berdepan pasukan lawan ternyata tidak menggerunkan pasukan Stasab walaupun Black Horse diperkuatkan dengan pemain yang mewakili K.U.I.N dan pemain liga perdana Sebaliknya Stasab berjaya menunjukkan belang mereka apabila berjaya mematahkan beberapa serangan berbahaya Black Horse di separuh masa pertama.

Sebaik wisel separuh masa kedua dibunyikan Stasab berjaya melakukan beberapa percubaan berbahaya kaearah gawang pasukan lawan namun dinafikan dengan ketangkasan penjaga gol Black Horse.

Black Horse juga turut melancarkan serangan berbahaya namun percubaan penyerang mereka yang berpangkalan di sebuah kelab liga perdana USM PP FC  hanya sekadar menyinggahi palang.

Percubaan dari pemain tengah mereka juga turut menafikan harapan Black Horse untuk terlebih dahulu berada didepan  apabila rembatan kencang pemain itu berjaya diselamatkan oleh penjaga gol Stasab.

Namun , di akhir permainan Stasab berjaya menghukum benteng pertahanan lawan mereka yang terlalu ghairah memburu gol untuk memberikan kemanangan bemakna 1-0.

Dalam satu lagi perlawanan pasukan pilihan Mpm dimalukan sekali lagi apabila dibelasah 1-5 kpada pasukan yang berstatus kelab. Sebelum ini pasukan pilihan Mpm terpaksa menerima nasib yang sama apabila tidak berjaya melepasi peringkat kumpulan dalam acara bola sepak Sukan Integrasi K.U.I.N setelah tewas berturut-turut dalam 3 perlawanan.

kesemua perlawanan semalam diadakan di komplek futsaal suka menanti dengan salah satu pasukan luar negara iaitu Somalia fc turut mengesahkan tempat ke pusingan seterusnya.~

2 comments:

  1. kesian mpm kerja kalah...hehe...xpa, matlamat penting mreka adalh turun bersama mahasiswa...

    ReplyDelete
  2. betul..xpa kalah nanti mpm boleh try lagi..=),,sokong kata2 saudara" matlamat penting mereka turun bersama mahasiswa"..=)

    ReplyDelete