USTAZ ABDULLAH KHAIRI GEGARKAN INSANIAH

Alor Setar, 3 hb 3 Program yang dianjurkan oleh persatuan PERTEMU Kolej Universiti Insaniah dalam majlis "Parent Day" berjaya mendapat sambutan yang amat memberansangkan di kalangan penuntut muamalat.

Program yang  berjaya menghimpunkan penuntut-penuntut kuliyyah muamalat disifatkan sebagai antara program yang terbaik yang dianjurkan oleh persatuan tersebut sepanjang tahun ini.

Dalam program tersebut, penceramah jemputan iaitu ustaz Abdullah Khari telah berjaya memberikan ceramah motivasi yang sangat berkesan kepada semua peserta yang hadir dengan ceramah beliau yang bertajuk"ibu-bapa"

Ceramah yang disampaikan oleh ustaz Abdullah Khari ternyata berjaya menarik seluruh perhatian penuntut kuliyyah muamalat dimana kesuluruhan perjalanan ceramah tersebut berjaya menyentuh jiwa dan emosi peserta. Ustaz Abdullah Khairi juga bijak menarik perhatian peserta dengan cara spontanya yang menghiburkan semua yang hadir.

Disamping itu juga ,kumpulan artis nasyid terkenal Kolej Universiti Insaniah F.I.N.E turut memeriahkan majlis dengan 3 persembahan nasyid mereka semasa permulaan program dan majlis penutup.

Antara lagu yang diperkenalkan kepada penonton yang hadir ialah  lagu yang berjudul "kau temanku" iaitu sebuah lagu nasyid yang dalam proses pembikinan album dan ligat diputarkan di radio ikim.

 Lagu bertajuk "kau temanku" dalam album yang akan diterbitkan nanti turut menampilkan salah seorang anggota kumpulan DEVOTEES iaitu Halim yang akan bergabung bersama F.I.N.E dalam menjayakan lagu terbaru kumpulan yang sedang meningkat naik ini.

Meskipun begitu, program yang dijalankan juga sedkit terencat dengan kelewatan waktu disebabakan masalah teknikal. Kelewatan itu menyebabkan waktu program yang sepatutnya bermula jam 8.30 pm diinjakkan menjadi 9.00 pm.

Walaubagaimanapun ,keseluruhan program berjaya berjalan dengan lancar serta turut dirasmikan Dekan Kuliyyah Muamalat oleh Profesor Dr Wan Sulaiman.

Dianggarkan hampir 400 peserta menghadiri program yang dianjurkan oleh PERTEMU. Turut hadir ialah President Majlis Perwakilan Mahasiswa iaitu Faiz Arshad.

Antara program lain bakal dianjurkan oleh Persatuan Eksekutif Muamalat   Kolej Universiti Insaniah ialah Majlis Anugerah dekan yang akan diadakan pada pertengahan bulan ini.

No comments:

Post a Comment