ASA EXPLORE TURUN KE PULAU PINANG

Pulau Pinang 2 hb 3 sebuah konsultan fasilitator yang sememangnya terkenal di negeri selatan seperti Selangor dan Wilayah Persekutuan bakal mengadakan program motivasi di sebuah sekolah di Pulau Pinang.

Badan konsultant berkenaan yang lebih dikenali sebagai ASA EXPLORE akan mengadakan program selama 3 hari di Sek Keb Indera Muda Pulau Pinang. Tahun ini juga merupakan kali yang seterusnya Asa Explore mengadakan program motivasi di sekolah bahagian utara setelah berjaya melaksanakan program sebelum ini pada tahun 2007,2008,2009 dan 2010.

SMK Seri Balik Pulau, Sek Keb Taman Senangan dan Sek Keb Teluk Air Tawar merupakan antara sekolah yang menjemput Asa Explore bagi mengadakan program motivasi antaranya kem solat, kem kepimpinan (you -Lead) dan pelbagai lagi pada tahun-tahun sebelum ini.

Program yang akan bermula 11,12 dan 13 hb 2011 iaitu jumaat,sabtu dan ahad ini bakal menghimpunkan fasilatator yang bertauliah dan berpengalaman antara terdiri daripada mahasiswa-mahasiswa seluruh negara antaranya seperti UITM, UIA, UKM , UPM, KUIS, KUIN, USIM dan juga Instutusi pengajian tinggi yang lain.

Kelainan kaedah penyampaian motivasi oleh Asa Explore menyebabkan badan konsultant ini begitu mendapat tempat khususnya di sekolah-sekolah Kuala Lumpur, Selangor dan Johor.

Selain itu juga, bagi  para fasilatator yang  baru untuk berkhidmat untuk konsultant ini juga diberi pendedahan yang berguna dengan mengikuti kursus Fasstrain iatu kursus yang menekankan kaedah-kaedah menjadi seorang pebimbing yang cemerlang selama 2 hari . Kesemua bakal fasilatator juga akan diberi sijil pegiktirafan yang disahkan oleh badan bukan kerajaan Arab Saudi iaitu W.A.M.Y.

Asa Explore yang bakal mengadakan program pada hujung minggu ini akan memberikan pendedahan berguna  dengan pelbagai modul yang menarik dan memberi kefahaman mantap kepada para peserta dalam memahami tugas mereka sebagai seorang pelajar yang cemerlang dan dalam masa yang sama mentaati sepenuhnya perintah Allah dan Rasul.

Badan Konsultant ini berpusat di Serdang ,Selangor  dan telah berjaya melaksanakan  program di  pelbagai sekolah seluruh negara sepanjang tahun.

No comments:

Post a Comment