kami juara!!!

Kami juara, itulah laungan yang dilaung-laungkan oleh para penyokong pasukan Somalia setelah  pasukan itu berjaya menjuarai sukan bola sepak sukan Integrasi Kuin kelmarin.

Turun beraksi menentang pasukan Mutiara fc di pentas final sememangnya perlawanan yang dinanti-nantikan oleh para penyokong tempatan apabila mereka mengharapkan agar mutira fc berjaya menembus kekecewaan pasukan cenderawasih yang tumbang dengan lawan yang sama di separuh akhir.

Sejak wisel pertama dibunyikan ,kedua-dua pasukan memperagakan corak permainan yang pantas dengan gawang gol masing-masing menjadi sasaran penyerang.

tetapi, kelebihan ternyata lebih berpihak kepada pasukan Somalia apabila saiz fizikal yang lebih tinggi memudahkan mereka memberi tentangan sengit kepada pasukan lawan.

Somalia tidak menunggu masa yang lama apabila mereka berjaya merobek gawang gol mutiara seawal minit ke-7 apabila bola muntah yang gagal dikeluarkan oleh pertahanan mutiara  digunakan sepenuhnya oleh penyerang somalia untuk menolak bola tersebut ke dalam gol.

keputusan semakin kukuh untuk pasukan dari Afrika tersebut apabila mereka berjaya menjaringkan 2 lagi gol di babak akhir permainan sekaligus memberikan kemenangan mutlak 3-0 .

Kemenangan yang dicipta pada tahun ini berjaya mengekalkan kejuaran 2 tahun berturut-turut dalam acara bola sepak sukan Integrasi Kuin.

Disamping itu dalam acara takraw Insaniah A berjaya muncul juara setelah menghampakan Perilly's di final .

1 comment: