K.U.I.N TETAP "SERTAI" IPTIM 2011

KEDAH- Desas -desus berkaitan IPTIM 2011 tanpa penyertaan K.U.I.N akhirnya terlerai setelah pihak atasan menetapkan keputusan muktamad untuk menyertai kejohanan berprestij tersebut dalam masyuarat yang diadakan semalam.

Keputusan tersebut pastinya melegakan penganjur kejohanan yang berada dalam dilema setelah 4 buah koleh termasuk K.U.I.N dikatakan terpaksa menarik diri kerana pertembungan tarikh kejohanan dengan peperiksaan semester akhir.

KIAS dan KISDAR antara kolej yang turut menghadapi masalah serupa dan sebuah lagi IPT yang dikhabarkan bakal menarik diri atas alasan yang sama tidak dapat dikenal pasti.

Namun sejauh mana perkembangan 3 buah lagi Instituti Pengajian Tinggi Islam tersebut dalam menetapkan keputusan untuk menyertai IPTIM masih belum diketahui.

Dalam masa yang sama, skuad sepak takraw K.U.I.N memulakan latihan pertama mereka pada petang ini bagi menghadapi kejohanan tersebut setelah mendapat khabar gembira penyertaan Kolej ini untuk kali yang seterusnya dalam pesta sukan IPTIM .



( KISDAR turut mempunyai masalah yang sama)


Apa yang pasti, keputusan pentadbiran untuk menyertai kejohanan ini sudah pasti dihargai oleh pelbagai pihak kerana "menyemai" semangat kesukanan yang tinggi dalam kalangan IPT Islam Malaysia.

Kejohanan yang bakal berlangsung di Kuala Lumpur akan membuka tirai pada 22 Oktober nanti.




No comments:

Post a Comment