KUIN CEMERLANG HARI PERTAMA IPTIM


Petaling Jaya- KUIN bermula langkah kanan setelah berjaya menundukkan KUIS dengan kemenangan bergaya 3 -0 dalam kategori sepak takraw berkumpulan pada edisi IPTIM tahun ini.

Turun dengan misi membalas dendam KUIN dilihat tidak berhadapan sebarang masalah apabila melayani KUIS dalam perlawanan pembukaan petang tadi .

Kemenangan tersebut sekaligus melunaskan dendam 2 tahun lalu apabila KUIN ditewaskan oleh pasukan sama pada peringkat kumpulan pada edisi IPTIM 2009.

Dalam acara lain pasukan bola tampar KUIN yang turun dengan misi mempertahankan kejuaraan turut mencipta kemenangan bergaya apabila mengetepikan cabaran wakil tunggal IPT Kelantan, KIAS pada hari pertama kejohanan .

Skuad bola tampar KUIN bermula agak goyah pada minit awal permainan apabila kerap melakukan kesilapan kecil sehingga mudah untuk pihak lawan mencuri mata percuma .

Seakan tersentak , KUIN mula bangkit dengan melakukan bebarapa asakkan berbahaya sebelum berjaya menundukkan lawan sekaligus mencerahkan laluan untuk ke peringkat seterusnya.

Sementara itu, skuad bola sepak KUIN bermula hambar apabila sekadar seri dengan IIUC dengan keputusan 1-1.

Bagaimanapun ,KUIN terlebih dahulu di depan apabila membuka tirai jaringan pada separuh masa pertama sebelum lawan sempat menyamakan kedudukan pada pertengahan separuh masa kedua untuk kedua-dua pasukan berkongsi mata.

Dalam acara yang sama tuan rumah CFS IIUM ( Matrikulasi UIA) dimalukan dihadapan penyokong sendiri setelah tewas 1-0 kepada KUIS.








No comments:

Post a Comment