Tahniah Malaysia!!!!

Putrajaya 12 hb 2011 Pertandingan pidato peringkat antarabangsa yang membabitkan 59 peserta dari 55 buah negara  telah melabuhkan tirainya semalam.

Pertandingan Pidato Piala Perdana Menteri  yang berlangsung  di Pusat Konvenkesyen Antarabangsa semalam menyaksikan peserta dari Malaysia telah muncul johan untuk kategori nusantara apabila berjaya menarik perhatian juri dan penonton yang hadir dengan isi-isi yang bernas dan kepetahan beliau berpidato.

Perebutan  untuk tempat naib johan telah berjaya diraih oleh oleh peserta dari Brunei dan diikuti peserta dari Singapura yang berjaya mendapat tempat yang ke-3.

Sekalipun  peserta dari Brunei semalam seakan bakal dinobatkan sebagai juara dengan susunan isi beliau yang kemas, teratur dan berjaya mendapatkan perhatian penonton tetapi ternyata tuah lebih memihak peserta dari UPM yang mewakili Malaysia untuk dianugerahkan gelaran juara.

 Johan kategori peringkat antarabangsa pula telah berjaya dirangkul oleh wakil peserta dari Turki dan naib johan berjaya diraih oleh peserta dari Russia dan  peserta Australia di tempat ke-3.

Dengan keputusan semalam telah menyaksikan China gagal untuk mempertahankan kejuaraan mereka yang dimenangi pada tahun lepas.

Pertandingan kali ini merupakan edisi kelima berturut-turut apabila ia mula dianjur pada tahun 2007 dan diilhamkan sendiri oleh YAB Dato Sri Mohd Najib Bin Tun Haji Razak sewaktu beliau menjawat jawatan sebagai timbalan perdana menteri.

2 comments:

  1. tahniah malaysia...ermmm mmg sesuai jadi wartawan..ada bakat! :)

    ReplyDelete
  2. terima ksih fityatul hashema...lpas ni harap ada wakil dari ump wkil Mlaysia pula..=)

    ReplyDelete